Zoekmachine optimalisatie
  • Author:Simone Hogewoning
  • Comments:0

Zoekmachine optimalisatie: seo teksten

Bij zoekmachine optimalisatie opdrachten komt het regelmatig voor dat er seo teksten geschreven dienen te worden. Teksten die simpelweg sneller geïndexeerd worden, met als doel zo hoog mogelijk in Google te ranken. Aandachtspunt hierbij is natuurlijk wel dat de teksten moeten aansluiten op wat de doelgroep werkelijk zoekt en wat uw bedrijf kan aanbieden.

Klinkt eenvoudig, maar wat komt er eigenlijk allemaal kijken bij het schrijven van seo teksten? Hierbij een compacte werkwijze die toegepast kan worden bij zoekmachine optimalisatie:

  1. Samenstellen startlijst zoektermen
    Deze wordt in overleg met u samengesteld. Welke zoektermen zijn naar u idee interessant? Met welke zoektermen wordt uw concurrent gevonden? Welke zoektermen worden door uw (toekomstige) klanten gebruikt?
  2. Keyword- en concurrentie analyse
    Voor de analyse wordt de startlijst als basis gebruikt. Naast de zoektermen uit de startlijst worden ook synoniemen, samenhangende en gerelateerde zoektermen gebruikt. De optimale zoektermen (die werkelijk gebruikt worden voor de zoekmachine optimalisatie) worden bepaald aan de hand van een keyword- en concurrentie analyse. De analyse vormt de basis van een goede zoekmachine optimalisatie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een professioneel marketingprogramma. Tijdens de analyse hebben de volgende drie resultaten de aandacht:

    1. maandelijks zoekvolume;
    2. all-in-title (hoogte concurrentie);
    3. haalbaarheid (zijn de concurrenten die momenteel op pagina 1 vermeld staan wel te verslaan?)
  3. Voorstel gebruik zoektermen
    Aan de hand van de analyse doe ik een voorstel voor gebruik zoektermen. Hierbij maak ik onderscheid uit primaire (hoog zoekvolume + redelijk hoge concurrentie) en secundaire (laag zoekvolume + lage concurrentie) zoektermen. Door deze zoektermen te combineren, kan je een optimaal resultaat creëren.
  4. Voorstel verwerking website
    Na bepaling van de zoektermen wordt een voorstel gemaakt voor verwerking op de website. In dit voorstel wordt toegelicht welke pagina’s herschreven worden en welke landingspagina’s gecreëerd worden.
  5. Schrijven seo teksten
    In de teksten wordt de juiste dichtheid van de gekozen zoektermen verwerkt. Daarnaast wordt er ook vanuit bestaande/andere webpagina’s naar de seo pagina’s gelinkt om enige populariteit binnen de website te creëren.
  6. Verwerking website
    Tijdens de verwerking van de zoekmachine optimalisatie worden alle nodige onderdelen aangepast. U kunt hierbij denken aan: content, headers, pagetitels, urls, alt tag afbeeldingen, interne linkbuilding etc.

Elke stap wordt in overleg uitgevoerd. Zo houdt u de controle en overzicht.

Wilt u weten of uw website geoptimaliseerd kan worden? Bel T. 033 737 01 00 of mail info@studiointernetmarketing.nl. Een app sturen kan natuurlijk ook via T. 06 47 46 15 22